Prehrana

Dobro uravnotežena prehrana pružit će vam hranjive tvari potrebne za dobro opće stanje i vitalnost te vas usmjeriti na dobar put k začeću.

 

Za žene koje pokušavaju zanijeti važna je svakodnevna zdrava, uravnotežena prehrana u kombinaciji s dodatkom multivitaminskog i multimineralnog pripravka za razdoblje prije začeća, kao što je Elevit Pronatal. Ako se toga držite, pomoći ćete svom tijelu da se opskrbi neophodnim hranjivim tvarima kako bi ono zauzvrat pomoglo vama zdravom trudnoćom.

Opskrba dovoljnom količinom hranjivih tvari samo iz hrane može se pokazati teškom

Unatoč najboljim namjerama, zadovoljavanje dodatnih nutritivnih potreba proizašlih iz trudnoće može se pokazati teškim zadatkom ako je prehrana jedini izvor. Na primjer, trebali biste svakodnevno jesti sljedeće količine namirnica kako biste zadovoljili preporučeni unos neophodnih hranjivih tvari za trudnoću*:

  1. folne kiseline: oko 700 g kuhanog špinata ili 15 kriški kruha
  2. željeza: oko 900 g crvenog mesa ili 250 g kokošjih jetara.

*Procjene na temelju Prehrambenih standarda Australije i Novog Zelanda, NUTTAB 2010.

Multivitaminski i multimineralni pripravci za trudnice, kao što je Elevit Pronatal, razvijeni su kako bi omogućili zadovoljavanje dodatnih nutritivnih potreba u razdoblju prije začeća, tijekom trudnoće i za vrijeme dojenja.

Prehrana za povećanje plodnosti

Unatoč tome, zdrav i dobro uravnotežen plan prehrane za vas i vašeg partnera, može vam povećati šanse za začeće i zdravu trudnoću.

Žena koja kuha

Jelovnik plodnosti za žene

  1. Jedite puno ugljikohidrata bogatih vlaknima poput svježeg voća, povrća i cjelovitih žitarica.
  2. Birajte punomasno nad malomasnim mlijekom ili svakodnevno pojedite porciju punomasnog jogurta.
  3. Smanjite količinu kave koju pijete i izbjegavajte alkohol i zaslađena gazirana pića. Umjesto toga pijte puno vode.
  4. Smanjite unos šećera. Umjesto bijelog konzumnog šećera koristite prirodne zaslađivače poput javorovog sirupa, meda ili agavinog nektara.

Jelovnik plodnosti za muškarce

  1. Muškarci bi trebali povećati unos cinka i vitamina E.
  2. U svoju prehranu uključite piskavicu jer ona sadrži visoke razine vitamina A i D, koji mogu povećati libido i spriječiti impotenciju. Ona također može ubrzati metabolizam, te vam dati više energije za seks.
  3. Jedite organsku hranu što je više moguće. Pesticidi mogu utjecati na delikatnu ravnotežu hormona i proizvodnju spermija.

Kako biste oboje postali raspoloženi za seks, možda ćete željeti probati i afrodizijake poput đumbira, kamenica i tamne čokolade!

Osnova zdrave prehrane

Plan zdrave prehrane podrazumijeva uravnoteženu prehranu različitim namirnicama bogatim hranjivim tvarima. Australske prehrambene smjernice preporučuju dnevnu prehranu koja uključuje 5 porcija povrća, 2 porcije voća, 6 porcija žitnih proizvoda poput riže ili tjestenine, 2,5 porcije mesa ili ribe te 2,5 porcije malomasnih mliječnih proizvoda.

Također, nije dobro konzumirati neke namirnice u prevelikim količinama, poput namirnica bogatih zasićenim masnim kiselinama, soli i šećera. Kako biste smanjili udio navedenih u prehrani, preporučuje se da prijeđete na nezasićene masne kiseline poput ulja i namaza umjesto maslaca te da smanjite unos brze ili industrijski obrađene hrane.

Za vaše je zdravlje također vrlo važan unos vode. Pokušajte piti najmanje 2 litre dnevno.

Također se preporučuje da slijedite ove jednostavne savjete za planiranje trudnoće:

  1. Izbjegavajte alkohol. Najsigurnije je izbjegavati alkohol kada pokušavate zatrudnjeti, tijekom trudnoće te za vrijeme dojenja.
  2. Izbjegavajte namirnice koje mogu sadržavati listeriju. To uključuje delikatese kao što su mekani sirevi, paštete, suhomesnati proizvodi, gotove salate, sirovi ili dimljeni plodovi mora i riba te sirova jaja. Neka sva jaja, meso ili riba koju jedete bude dobro termički obrađena.
  3. Budite izbirljivi s ribom. Pojedine vrste riba mogu sadržavati više žive, stoga npr. Prehrambeni standardi Australije i Novog Zelanda6 nude smjernice za njihovu konzumaciju. Kada pokušavate začeti, oni predlažu tjednu konzumaciju 2 – 3 porcije (1. porcija je oko 150 g) većine vrste riba, uz sljedeće iznimke:
    • ako želite jesti atlantskog zrcalara ili morsku mačku, pojedite samo 1. porciju tjedno, i neka vam to bude sva riba u tom tjednu.
    • ako želite jesti meso morskog psa, sabljarke, marlina i igluna, pojedite samo 1. porciju u dva tjedna i neka vam to bude sva riba u tih 14 dana.
  4. Smanjite unos kofeina. Pokušajte ne konzumirati više od 200 mg kofeina dnevno, što odgovara dvjema šalicama espresa. Ne zaboravite da kofeina ima i u čokoladi, čaju, nekim gaziranim i energetskim napitcima.
Tijekom trudnoće, povećavaju se potrebe za određenim vitaminima i mineralima neophodnima za razvoj zdravog djeteta.

Pladanj s hranom

U trudnoći se povećavaju nutritivne potrebe

Postoje 3 glavna razloga zašto je važno uzimati multivitaminski i multimineralni pripravak za trudnice, kao što je Elevit Pronatal, kada planirate zatrudnjeti:

  1. Trudnoća je jedno od nutritivno najzahtjevnijih razdoblja života. Zapravo je u trudnoći preporučeni prehrambeni unos hranjivih tvari veći do 150 %3. Čak i unatoč vašim najboljim namjerama, sama prehrana možda neće biti dovoljna za zadovoljavanje tih potreba.
  2. Prvi tjedni trudnoće ključni su za razvoj djeteta. Tada se formira neuralna cijev iz koje će nastati djetetov mozak i leđna moždina. Često se dogodi da beba počne živjeti prije nego što je žena svjesna trudnoće. Kako biste bili sigurni da je vaše dijete opskrbljeno neophodnim hranjivim tvarima tijekom prvih nekoliko tjedana kritičnog razvoja, kada pokušavate zatrudnjeti počnite uzimati Elevit Pronatal.
  3. Vašem tijelu može biti potrebno neko vrijeme da stvori zalihe neophodnih hranjivih tvari potrebnih za pripremu na povećane zahtjeve u trudnoći. Elevit Pronatal formuliran je da zadovolji povećane potrebe buduće majke i pruži njenom rastućem djetetu najbolju nutritivnu podršku tijekom cijelog njegovog razvoja. Dakle, počnite uzimati Elevit Pronatal kada pokušavate zanijeti.

Ključni vitamini i minerali neophodni za zdrav razvoj djeteta uključuju folnu kiselinu i željezo:

Folna kiselina

Tijekom prvih par tjedana trudnoće, prije nego što je većina žena svjesna trudnoće, neuralna se cijev već formirala ili zatvorila. Iz neuralne cijevi nastaje djetetov mozak i leđna moždina, okosnica središnjeg živčanog sustava. Nutritivni status folata u tijelu žene može igrati važnu ulogu u formiranju neuralne cijevi. Folna kiselina, sintetički oblik folata, klinički dokazano2 smanjuje opasnost od oštećenja neuralne cijevi kao što je spina bifida. Stoga je važno uzimati multivitaminski i mineralni dodatak prehrani s folnom kiselinom za trudnice, kao što je Elevit Pronatal, kada planirate zatrudnjeti. Elevit Pronatal sadrži 800 mcg folne kiseline.

Željezo

Prehrana siromašna željezom može doprinijeti problemima s ovulacijom i tako otežati začeće. U trudnoći su vaše potrebe za željezom također značajno povećane, jer morate proizvoditi više krvi za sebe i svoje dijete. Željezo je važno za sprječavanje anemije, a korisno je i za razvoj djeteta. Elevit Pronatal sadrži 60 mg elementarnog željeza.

Elevit Pronatal sadrži najvišu kombiniranu razinu folne kiseline i željeza među multivitaminima za trudnice.

Elevit Pronatal pruža vam podršku u planiranju trudnoće

Elevit Pronatal posebno je formuliran za žene koje pokušavaju zanijeti, za trudnice i dojilje. Folna kiselina klinički dokazano2 smanjuje opasnost od oštećenja neuralne cijevi kao što je spina bifida, željezo pomaže u sprječavanju anemije, a jod je važna hranjiva tvar za razvoj mozga vašeg djeteta. Zaista, kako bi podržao zdrav razvoj vašeg djeteta, Elevit Pronatal sadrži najvišu kombiniranu razinu folne kiseline i željeza među multivitaminima za trudnice.

Elevit Pronatal tableta je koja se uzima jednom dnevno, u bilo koje doba dana. Bilo bi idealno da započnete uzimati Elevit Pronatal najmanje jedan mjesec prije začeća te da ga nastavite uzimati tijekom trudnoće i za vrijeme dojenja.

Možda ćete morati napraviti i druge promjene u načinu života

Uz usvajanje zdravih prehrambenih navika i opskrbljivanje dovoljnom količinom hranjivih tvari, trebali biste razmisliti o svom načinu života. Kako biste povećali svoje šanse za sretnu, zdravu trudnoću, možda ćete morati napraviti neke promjene i u tome.