Kontrolni popis za trudnoću

Ovdje je jednostavan kontrolni popis koji će vas provesti kroz zdravu trudnoću. Za lakšu ga upotrebu preuzmite ili ispišite.

1. tromjesečje - od 1. do 12. tjedna

  • Posjetite svog ginekologa

    • Čim pomislite da ste trudni, posjetite svog ginekologa. On može potvrditi vašu trudnoću, odrediti termin vašeg poroda i pomoći vam u planiranju programa prenatalne skrbi.

  • Naručite se na prenatalne preglede

    • Tijekom trudnoće morat ćete ići na redovite preglede kako biste se uvjerili da je sve u redu. Vaš bi prvi prenatalni pregled trebao biti između 10. i 16. tjedna.

  • Razmislite o kontrolnim testovima

    • Kada budete trudni oko 11 tjedana, bit će vam ponuđeni krvni testovi te ultrazvuk za provjeru razvoja vašeg djeteta. Vaš će prvi ultrazvuk biti između 8. i 12. tjedna.

  • Naručite se u bolnicu ili rodilište

    • Čim saznate da ste trudni, sa svojim ginekologom razgovarajte o mogućnostima rađanja i naručite se u bolnicu.

  • Ako već niste, počnite svakodnevno uzimati multivitamine za trudnice

    • Elevit Pronatal sadrži najvišu kombiniranu razinu folne kiseline i željeza za trudnice. Folna kiselina klinički dokazano2 smanjuje opasnost od oštećenja neuralne cijevi kao što je spina bifida, a željezo pomaže u sprječavanju anemije.

      Preporučuje se svakodnevno uzimanje Elevita Pronatal najmanje 1 mjesec prije začeća, tijekom trudnoće te za vrijeme dojenja.

  • Obuzdajte jutarnje mučnine

    • Ako se teško nosite sa simptomima jutarnje mučnine kao što su mučnine i povraćanje te vam je potrebna pomoć, možete isprobati neke od ovih uobičajenih savjeta.

  • Prestanite pušiti

    • Ako već niste prestali pušiti, preporučuje se da to učinite čim pomislite da ste trudni.

  • Izbacite alkohol

    • Najsigurnije je izbjegavati alkohol tijekom trudnoće te za vrijeme dojenja.

  • Hranite se zdravo

  • Smanjite unos kofeina

    • Pokušajte konzumirati manje od 200 mg kofeina dnevno. To odgovara dvjema šalicama espresa. Ne zaboravite da kofeina ima i u čokoladi, čaju, nekim gaziranim i energetskim napitcima.

  • Redovito vježbajte

    • Ostanite aktivni i svakodnevno se 30 minuta bavite umjerenom tjelovježbom poput hodanja ili plivanja.

  • Provjerite svoja prava na rodiljni dopust

    • Upitajte svog poslodavca o svojim pravima na rodiljni dopust.

  • Prijavite se na naš besplatni e-vodič kroz svaki tjedan trudnoće

    • Svaki ćemo vam tjedan poslati e-poruku da vam pokažemo kako napredujete vi i vaša beba. Prijavite se sada, jednostavno je!

  • Prestanite čistiti mačji WC

    • Ako imate mačku, nosite gumene rukavice pri čišćenju WC-a ili zamolite nekoga da to učini umjesto vas. Ako se bavite vrtlarstvom, bilo bi također dobro da nosite rukavice.

2. tromjesečje - od 13. do 26. tjedna

  • Naručite se za kontrolne testove 2. tromjesečja

    • Oni obično uključuju krvni test između 15. i 18. tjedna te ultrazvuk između 18. i 20. tjedna, čime se provjerava razvoj vašeg djeteta.

  • Pridružite se trudničkoj grupi

    • Podijelite svoja iskustva i dobijte podršku od drugih trudnica koje trebaju roditi otprilike u isto vrijeme kad i vi.

  • Napravite plan porođaja

    • S ginekologom i svojim partnerom porazgovarajte o svojim željama u pogledu trudova i poroda te napišite plan porođaja. Možete ići u detalje - ako želite slušati Mozarta u rađaonici, zabilježite to!

  • Rezervirajte mjesto na trudničkom tečaju

    • Ovaj će vam korisni tečaj objasniti što možete očekivati tijekom trudova, vaše izbore za ublažavanje bolova, trudničke vježbe te osnovnu brigu o djeci poput hranjenja i smirivanja. To je također prilika za postavljanje pitanja, razgovor o vašim osjećajima i upoznavanje budućih roditelja iz okolice.

  • Naučite o dojenju

    • Dojenje vašeg djeteta ima velike zdravstvene prednosti za vas oboje. Ako planirate dojiti, vaša će vam primalja dati savjete o tehnici.

  • Jačajte mišiće dna zdjelice

    • Mišići dna vaše zdjelice mogu oslabiti pod naporom trudnoće i poroda, uzrokujući inkontinenciju. Ove će vam jednostavne vježbe pomoći da učvrstite mišiće.

  • Razmislite o skrbi za dijete

    • Ako se nakon poroda planirate vratiti na posao, provjerite koje su mogućnosti skrbi za vaše dijete u vašoj okolici. Neke su od njih unaprijed popunjene, pa se već prije poroda prijavite u one po svom izboru.

  • Kupite trudničku odjeću

    • Vjerojatno ste primijetili da vam vaša odjeća više ne pristaje - vrijeme je da potražite trudničku odjeću! Također ćete trebati trudnički grudnjak.

3. tromjesečje - od 27. tjedna do poroda

  • Kupite ili posudite neophodnu opremu za bebe

    • Osim namještaja za dječju sobu, trebat će vam kolica, dječja odjeća, pelene i druge neophodne potrepštine. Postoje razne mogućnosti za kupnju novih stvari ili možda posudbu od prijatelja i rodbine koji imaju stariju djecu.

  • Kupite još jedan trudnički grudnjak

    • Vaše će grudi prerasti prvi trudnički grudnjak koji kupite, tako da ćete se oko 28. tjedna trebati izmjeriti za još jedan.

  • Postavite autosjedalicu

    • Kada su u automobilu, djeca mlađa od 6 mjeseci moraju biti zaštićena u odobrenoj, pravilno postavljenoj nosiljci, okrenutoj suprotno od smjera vožnje. Ona će vam biti potrebna kako biste donijeti svoju novu bebu kući iz bolnice, pa je postavite što prije. Važeće smjernice o korištenju autosjedalice potražite u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama.

  • Spakirajte bolničku torbu

    • Možda ćete morati brzo stići u bolnicu, pa neka vaša bolnička torba bude spakirana i spremna. Ne zaboravite spakirati i potrepštine za bebu.

  • Uredite dječju sobu

    • Uredite dječju sobu tako da je spremna kada dođete kući iz bolnice.